@article { author = {Alavirad, Zahra}, title = {Illustrating the Sources of the Holy Defense Oral History Using the Writing Skills of the Editor}, journal = {Biannual Journal of Oral History}, volume = {13}, number = {1}, pages = {121-132}, year = {2021}, publisher = {Documents and National Library of the Islamic Republic of Iran}, issn = {2717-3526}, eissn = {2717-3526}, doi = {}, abstract = {Oral history is one of the formats and methods that nowadays have been successful in transmitting historical information. But oral history books are popular with the general audience when they have literary and artistic aspects and are narrated in a fictional way. Of course, this does not mean the inclusion of the element of imagination. This article seeks to answer the question, what role do the editor's writing skills play in illustrating the sources of the Holy Defense oral history? How can you create an attractive, lasting, and documentary work in this way? The research method is analytical-descriptive, and for writing this article, library sources, the author's experience in compiling the oral history book, as well as the review of fiction literature in the field of oral history have been used. By writing skills, we mean great writing skills in order to illustrate the sources of oral history. The result of the research is that describing the details, visualization, and image of the environment and conditions, as well as turning the content of the photos into text, is one of the writing skills to illustrate the sources of the Holy Defense oral history and related fields.}, keywords = {Oral History,Editor,Narration,Writing Skills}, title_fa = {گویاسازی منابع تاریخ شفاهی دفاع مقدس با کاربست مهارت‌های نویسندگی تدوین‌گر}, abstract_fa = {تاریخ شفاهی یکی از قالب‌ها و روش‌هایی است که امروزه برای انتقال اطلاعات تاریخی با اقبال روبه‌رو شده است؛ اما کتاب‌های تاریخ شفاهی، زمانی با اقبال مخاطبِ عام روبه‌رو می‌شوند که دارای جنبه ادبی و هنری نیز باشند و به شیوه‌ای داستانی روایت شوند؛ البته این امر به معنای ورود عنصر تخیل نیست. این مقاله در پی پاسخ‌دادن به این سؤال است که مهارت‌های نویسندگی تدوین‌گر، چه نقشی در گویاسازی منابع تاریخ شفاهی دفاع مقدس دارد. چگونه از این طریق می‌توان یک اثر جذاب، ماندگار و مستند ایجاد کرد. روش پژوهش تحلیلی‌توصیفی است و برای نگارش این مقاله از منابع کتابخانه‌ای، تجربه نگارنده در تدوین کتاب تاریخ شفاهی و نیز بررسی ادبیات داستانی در حوزه تاریخ شفاهی استفاده شده است. منظور از مهارت‌های نویسندگی، دارابودن قلم توانا در جهت گویاسازی منابع تاریخ شفاهی است. نتیجۀ پژوهش آن است که توصیف جزئیات، تجسم و تصویر محیط و شرایط و نیز به متن تبدیل کردن محتوای عکس‌ها از مهارت‌های نویسندگی برای گویاسازی منابع تاریخ شفاهی دفاع مقدس و حوزه‌های مرتبط است.}, keywords_fa = {تاریخ شفاهی,تدوین‌گر,گویاسازی,مهارت‌های نویسندگی}, url = {https://joralh.nlai.ir/article_2910.html}, eprint = {https://joralh.nlai.ir/article_2910_054b9200c381c056414bc24d76a174b7.pdf} }